Mindfulness training - 8 weken

ACTIVITEITEN

Mindfulness training - 8 weken

07-09-2020
14-09-2020
21-09-2020
28-09-2020
5-10-2020
12-10-2020
26-10-2020
2-11-2020


Door Charlotte Gmelig Meijling

Mindfulness ontwikkelt ons bewustzijn, vermindert angst en stress, bevordert contact met lichaam en geest, vergroot het zelfvertrouwen en de zelfkennis, helpt bij het ontdekken en veranderen van “automatische patronen, verbetert de concentratie en geeft rust en ontspanning.

AANMELDFORMULIER

* verplicht

Deze 8-weekse training is nuttig voor iedereen die op zoek is naar meer kwaliteit in zijn of haar leven. Vooral mensen met stress gerelateerde klachten (o.a. piekeren), angstklachten, depressieve klachten (o.a. negatief denken), vermoeidheidsklachten en (chronische) pijnklachten kunnen veel baat hebben bij deze training.

Inhoud
​​​​​​​De mindfulnesstraining wordt ook wel aandachtstraining of bewustzijnstraining genoemd. Aandacht brengt je terug in het moment, het hier en nu. De technieken helpen om je bewust te zijn van je gedachten, gevoelens en “automatische patronen”, zodat je er vervolgens bewust voor kan kiezen om dit te doorbreken en je aandacht op het “ware leven” kan richten.

De MBSR training is een intensieve training. Tijdens de lessen wordt je begeleid in meditatie methodes & oefeningen en je krijgt ook de mogelijkheid om je ervaringen of moeilijkheden te delen en te bespreken als je dat wilt. Onderzoek heeft aangetoond dat de positieve resultaten van dit programma grotendeels afhangt van de inzet van de deelnemers en of zij thuis ook de oefeningen doen. Het is essentieel om thuis te oefenen zodat je je eigen meditatie routine ontwikkelt. Je wordt gevraagd om dagelijks zo’n 30 – 60 minuten de tijd te nemen om je oefeningen te doen.

Intake
Voordat de training start vindt er een telefonische intake plaats van ongeveer een half uur. In dit gesprek wordt besproken of de training kan voldoen aan de verwachtingen die je ervan hebt. Ook heb je de mogelijkheid om jouw persoonlijke vragen te stellen zodat je tijdens de training nog beter ondersteuning kunt krijgen.

De opbouw van de training
Acht aaneengesloten wekelijkse bijeenkomsten (met uitzondering van de schoolvakanties) van 2 uur in de avond van 19:30 uur tot 21:30 uur. Het maximale aantal deelnemers per training is 10 personen.

ACTIVITEITEN Charlotte Gmelig Meijling

Mindfulness training - 8 weken

07.09.2020
Charlotte Gmelig Meijling

Mindfulness ontwikkelt ons bewustzijn, vermindert angst en stress, bevordert contact met lichaam en geest, vergroot het zelfvertrouwen en de zelfkennis, helpt bij het ontdekken en veranderen van “automatische patronen, verbetert de concentratie en geeft rust en ontspanning.

LEES VERDER